Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Cari Blog Ini

Parabaanwielrenner Tristan Bangma Fietst Voor Goud

Parabaanwielrenner Tristan Bangma fietst voor goud

Nederlandse paralympiër hoopt op succes in Tokio

Bangma maakt indruk met snelle tijden

Parabaanwielrenner Tristan Bangma heeft zijn zinnen gezet op goud op de Paralympische Spelen in Tokio. De 27-jarige Nederlander heeft indruk gemaakt met zijn snelle tijden in de aanloop naar de Spelen en hoopt zijn droom te verwezenlijken in Japan.

Bangma werd geboren met een aangeboren afwijking aan zijn rechterbeen. Hij begon op jonge leeftijd met wielrennen en ontdekte al snel zijn talent voor de baan. In 2016 maakte hij zijn Paralympisch debuut in Rio de Janeiro, waar hij een zilveren medaille won op de 1 km tijdrit.

Sindsdien heeft Bangma zijn prestaties gestaag verbeterd. In 2019 won hij goud op de wereldkampioenschappen in Apeldoorn en vestigde hij een nieuw wereldrecord op de 3 km achtervolging. Hij is momenteel de nummer één van de wereld in zijn categorie.

Bangma heeft zich goed voorbereid op de Paralympische Spelen. Hij heeft intensief getraind en heeft zijn techniek geperfectioneerd. Hij is ervan overtuigd dat hij de vaardigheden en de mentaliteit heeft om goud te winnen in Tokio.

"Ik heb hard gewerkt en ik ben er klaar voor", zei Bangma. "Ik weet dat het een zware race zal worden, maar ik ben vastbesloten om mijn droom te verwezenlijken."

De Paralympische Spelen in Tokio vinden plaats van 24 augustus tot 5 september. Bangma zal uitkomen op de 1 km tijdrit, de 3 km achtervolging en de teamsprint.


Komentar